A Magas-Tátra minikkel miniben is elvarázsol

Sokat vaciláltunk, hogy vajon menjünk-e vagy inkább majd jövőre... aztán belevágtunk. Nem egy egzotikus vadon, de a Magas-Tátra nem kifejezetten kisgyerekes terep, mert ha csak a térképre nézünk, jól látszik, hogy kevés és hosszú, egymással inkább párhuzamos túraútvonalak vannak arrafelé. Nem jellemző a 3-4-5km-es körtúra, amit kisgyerekekkel is be tudunk járni. DE szeretjük a Tátrát, mert gyönyörű, így hát felpakoltunk és nekivágtunk.

A Tátra egészen más terep, mint az Alpok, és nem csak azért mert gránit,  vagy mert kis kiterjedésű magashegység, hanem mert itt nincsenek mindenhol -nyáron is működő - felvonók, vagy autós hegyi utak, hogy pár km-es túrákat szervezzünk magunknak. Itt kell a lábunk, ha igazán szép és magas helyre akar jutni az ember! ;) Na persze ez a varázsa is a hegynek! :) Gyerekekkel mégis fontos, hogy bejárható utakat találjunk, és ne monoton gyaloglás legyen az egész kirándulás.

Majdnem 10 év telt el azóta, hogy utoljára, és akkor még kettesben erre jártunk, és a környék sokat fejlődött. Most a gyerekekkel három kisebb túrát terveztünk kb. 5km-es távolságokkal, ami a szint és a terep nehézségei miatt bőven elegendőnek tűnt elsőre.

Első nap a Tarajkát (Hribienok 1284m) céloztuk be, mert ez a túra szinte a szállásunktól (Novy Smokovec) indult, így nem kellett semmiféle jármű aznap. Ide megy egyébként egy szuper sikló is, de ez csak a B terv volt ;) A sikló alsó állomásától a kék, majd piros(magisztrále) jelzésen körben jutottunk fel a Tarajkára,  ahol egy csomó faragott medve várt :) Ez volt a sikló felső állomása is, így nagy volt a nyüzsgés. Elsőre ennyit is terveztünk, ami ezután jött,  az a "majdmeglátjuk" kategória már.
Kis pihenés, játék és ebéd szünet után továbbmentünk a piros jelzésen a Tarpataki-Nagy-vízeséshez. Itt egyszer csak szembetaláltuk magunkat egy rókával. Igazi, vörös, nagy és gyönyörű. Pár másodperces farkasszemezés után elszaladt, mi pedig visszakanyarodtunk Tarajka felé, de ez így egyben mesés volt. Mivel a Kicsi közben bealudt a hátamon, így egészen az autóig mentünk le, nem siklóztunk lefelé sem. Csak elméletben "szakértettük" meg, hogy hogyan működik és mikor indul, miért forog a kerék, mikor mozog a sodrony és még kb.4 millió fiús kérdés... de álltuk a sarat!
Végül is 10km lett az első napunk (a délutáni bevásárlással együtt, mert elfelejtettük leállítani az "alkalmazást"), de a gyerekek este még focimeccset rendeztek az udvaron, szóval azt hiszem jól bírták. A siklóval ez a túra könnyen rövidíthető és igazán kisgyerekes terep volt.

A következő úticél a Kő-pataki-tó volt, vagyis egész pontosan a tótól a Nagy-Morgás hágó felé vezető út (szintén a magisztrále). A tóig ami 1751m-en van,ismét felvonóval mentünk. Innen indultunk el hágó felé a kővel kirakott úton. Tudtunk, hogy a hágóig nem jutunk el, vagyis sejtettük, és mivel időközben úgy befelhősödött, hogy nagyjából 30m-re láttunk, tényleg visszafordultunk kb. félútról inkább játszóterezni (a tó mellett 1751m-en. ..). A fiúk elvezték a köveken botorkálást, még akkor is ha kilátás nem nagyon volt, vagy éppen ezért, hogy a felhőkben járunk... Nekik ez olyan volt, mint ha a felhők fölött jártunk volna :) A játszótérről aztán a csodás panoráma kárpótolt, és ezzel búcsút is vettünk a Magas-Tátrától.

Hazafelé tettünk egy kis kitérőt a Bélai-Tátra felé, azaz megnéztünk a hegyet a másik oldalról is. Egészen más arcát mutatja a hegy onnan. Zár település után pici sípályák fogadtak, és onnan indult egy zöld turistaút, amin egészen a Zöld-tavi menedékházig lehet eljutni. Mi persze ezt nem is terveztük, csak besétáltunk egy kicsit, hogy aztán jólessen az 5,5 óra autózás hazáig, de így is szép volt, jó volt, visszamennénk! :)