Három (+1) szuper bringás terep gyerekekkel

Hogy mikor jön el a kerékpártúrázás kora, az gyerekenként és családonként eltérő, de akár már egy 5 éves óvodással is komoly távokkal lehet számolni.

Az első sikeres próbálkozások után, idén végre igazi bringa túrákat tervezhettünk, amiket mindenki nagyon élvezett, mert már van távolság, teljesítmény és kihívás is. Na és nem utolsó sorban ezért már érdemes utazni is, akár autóval, ha van bringaszállító alkalmatosság, akár vonattal.

A lakóhelyünk utcáit már oda-vissza kiismertük, ráadásul a forgalomra is állandóan figyelni kell, így olyan helyeket kerestünk, ahol lehetőleg bicikli úton meg lehet tenni legalább 10-15km-t, és minimális a szintemelkedés is mert a fiam bringája még váltó nélküli.

Stabilan bringázó gyerekkel bátran neki lehet vágni az alábbi túrák közül bármelyiknek, és garantálom, hogy az egész családnak élmény és kikapcsolódás lesz.

• 20191007_093125_1.jpgTatai nagy tókerülő: helyenként autóúton(!), 24km-es körtúra. Rögtön azzal kezdem, hogy van ennek egy kisebb változata is, ami "csak" a tavat kerüli és kb.10km, ráadásul az autós utak nagy részét is elkerüli, így teljesen biztonságos és bringázni tanuló gyerekekkel is neki lehet vágni. De mivel a 10km nekünk már piskóta, hát a nagyobb kört szemeltük ki. Nagy előnye a túrának, hogy a szintemelkedés ~0m.
    A túrát a tatai kempingtől kezdtük, ahol van egy bringás pihenő és parkoló is egyben. Tatabánya felé indultunk el szuper kerékpárúton a vértesszőlősi elágazásig, ahol mi elköszöntünk a bringaúttól és helyenként homokos, nyomvályús földút következett. A térképet követve kereszteztük az Által-ért, majd megtaláltuk a felüljárót, ami átvezetett az autópálya felett, majd egy idő után a Remeteségi pihenőhely magasságában visszatértünk az autópálya Tatai oldalára, és rövid kanyargás után (Fekete út - Szarva utca - Őz utca) elértük a tavat kerülő tanösvényt. Ez a rész annyira tetszett, hogy a Várig bringáztunk, és nem figyeltük a térképet, hogy hol kell letérnünk majd erről az útról a "nagy körre". A várnál viszont nagyon finom volt a fagyi... :D
    Némi útkeresés után újra jó irányba tartottunk a Naszály utcán. Na ez a rész elég forgalmas volt, itt nem szívesen tekernék még egyszer gyerekekkel, de sajnos repülni nem tudunk. Az útról a Tatai Fényes Tanösvény felé kanyarodtunk le, ezt megkerülve visszajutottunk a bicikliútra, ami egyenesen a vár bejáratáig vitt vissza minket. Innen már csak egy finom ebéd és némi gurulás várt ránk az autóig.

• Tisza-tavi össze-vissza: A Tisza-tó ideális bringás terep szinte bármi számára, kiváltképp gyerekes családoknak, hiszen gyakorlatilag itt sincs szintemelkedés. Az idei szezonhosszabbítás így egy tisza-tavi bringás hosszúhétvége lett. Az idő elsőosztályú volt, szinte még nyári, de ősszel is bátran ki lehet próbálni.
    A tó megkerülhető bringával, de ilyen ambícióink most még nem voltak. Tiszafüredről indultunk el a gáton futó bringautat követve a tiszaderzsi kikötő felé. Nem volt pontos végcél, úgy voltunk vele, hogy megyünk, ameddig tetszik, aztán hátraarc és visszatekerünk. A túra végül 34km lett. Végig a gáton mentünk, széles, aszfaltos úton, amit több helyen sorompó védett az autós forgalomtól. Autókkal azért találkoztunk, mert a horgászok nem szeretnem gyalogolni, és a kikötőknél is volt forgalom, de minden esetben az autók lassítottak és lehúzódtak, éreztetve, hogy ez elsősorban bringaút. Jó volt :D
    A másik túránk Abádszalók - Kiköre+ volt. Szintén végig a gáton haladtunk, "megszakértettük" a kiskörei vízerőművet és hallépcsőt, majd egészeszen Dinnyéshátig mentünk. Ez a túra is 30km lett, de az a jó ebben, hogy bármikor vissza lehet fordulni, és az út visszafelé is ugyanolyan élvezetes mint odafelé, nem lehet megunni :D De legközelebb már körbemegyünk ...20191007_093240_1.jpg

• Szuper bringaút van a Fáni-völgyben: teljesen autómentes (sorompós) erdei út, többségében aszfaltos, hossza 15km és oda-vissza járható, így csak rajtunk múlik, hogy 0 és 30 km között mire vagyunk hitelesítve. Az út nyáron is szinte végig kellemesen árnyékos, de az őszi levélhullásban is nagyon szép lehet.

• Velencei-tavi karika: Ezt terveztük szezonzárónak, mert ez nyáron -méltán- nagyon forgalmas bringás karika , tömegek tekernek itt, és mi most olyan útvonalakat kerestünk, ahol nem kell állandóan a "forgalomra", még ha az a többi bringás is, figyelni. A szezonzárás még várat magára, de anno  gyerekek nélkül már bringáztunk a Velencei-tónál, és ez is egy nagyon szép és jól járható bicikliút, sok pihenővel.