A vár, ami nem is ott van

Lehet, hogy én vagyok az egyetlen ebben az országban, aki nem tudta, hogy vagy egy egri vár a Pilisben, de ha nem, akkor azért elmesélem, mert azontúl, hogy érdekes, egy gyönyörű kirándulóhely is. Persze NEM MOST, most bírjuk ki még egy picit és mindenki maradjon otthon! A természet megvár, ez a vár meg pláne vár!

var.jpgNa szóval, az úgy kezdődött... hogy az Egri csillagok c. film forgatásához szükség volt egy várra, mégpedig az egri várra. Az igazi egri vár, dobpergés... Egerben van, és aki netán nem járt még arra, elmondom, hogy a város szerves része, így okozott volna némi problémát a csata eljátszása ágyúzás és tüzes kerék nélkül is, azzal meg pláne. Így a fővároshoz közel, Pilisborosjenő határában egyszerűen építettek egy másik egri várat. De nem ám sima filmdíszletet, hanem igazi kő várat, ami a mai napig áll és megtekinthető. Na jó, a csata nyomai azért látszanak, és az idő sem kímélte, de akkor is áll és szép, pláne ha mindezt egy kisebb túra keretében nézzük meg.

Mi még tavaly ősszel tettünk arra egy kisebb túrát, amit most  csupán felidéztünk. Milyen jó, hogy bőszen gyűjtögettük az emlékeket, most van miből szemezgetni...

varleso1.jpgA legkisebb "lábonjárónk" alig 3 éves, de profi túrázó már, hozzá igazítottunk a túrát, ami így 5,5km lett. Pilisborosjenő után a 10-es főútról letérve a horgásztó után tettük le az autót a Malomdűlő Farmháznál. Innen indultunk el a sorompón át a zöld jelzésen. Az út könnyen járható, jól jelzett és még egy régi függőhíd maradványait is láttuk. Aztán figyelni kell az online térképeket, mert a várhoz nem vezet jelzett túraút, a zöldről le kellett térni jobbra. A várat nem lehet eltéveszteni, és érdemes jól körbejárni, regenerálódni egy kicsit.

A vár után ("a kapun kilépve") a térképen feltüntetett "szép kilátás" felé vettük az irányt. Innen visszanézve talán még szebb az egész. A visszaút fakultatív, mi a murvabányát útba ejtve, majd élesen jobbra kanyarodva tértünk vissza a jelzett útra, ami immár a kék kereszt volt.

Térkép ITT van a túrához!