Gaja-szurdok, az örök kedvenc

Igazán szép az idei ősz is, ami azt jelenti, hogy még az is kedvet kap egy kis kiránduláshoz, akinek egyébként más hobbija (is) van. Legutóbb a Gaja-szurdokban jártunk a gyerekekkel és ismét lenyűgöző és regeneráló volt az egész család számára.

A Gaja-szurdok egy viszonylag rövid (kb. 4 km) és könnyen járható kirándulóhely Bodajk és Fehérvárcsurgó települések között. Mi most Bodajkról indultunk a valamikori sípálya tövéből. Az út meredeken indul sípályához méltóan, majd jobbra "belépünk" az erdőbe a kék jelzést követve.

Széles, jól járható erdei út, végtelen nyugalom és az őszi erdő bája fogadott minket. A kék, majd a kék háromszöget követve elértünk  a Károlyi kilátóhoz, amit pár éve adtak át. A fém kilátó felső szintjére, ami +2 métert ad hozzá az élményhez, sajnos nem lehetett felmenni 3 hiányzó lépcsőfok és egy a lépcsőt lezáró kék madzag miatt. Nem hiányzott ez a magasság, mert így is tökéletesen be lehetett látni az egész Gaja-völgyet, de azért fura dolog ez az amortizáció... Innen visszafelé indultunk, majd tovább a kék jelzésen az Alba Régia-forrás felé, ami nagyon szépen ki van építve.

A forrástól egyenesen a szurdok felé vettük az irányt, és a Gaja patakot elérve észak felé indultunk vissza. A patak minden évszakban vonzza a gyerekeket, legalábbis az enyémeket biztosan, imádnak kavicsot dobálni, botokat úsztatni. A szurdokban hamarosan elértük az egyik legromantikusabb pontot, az Ádám-Éva fát. Itt egy szép fa híd ível át a Gaja felett, a híd mellett pedig látható egy hatalmas üreges fatörzs maradványa. A legenda szerint két öreg tölgy állt itt egykor, amelyeket Ádámnak ill. Évának hívtak. Az üreges fatörzs Ádám fájának maradványa.

Ahogy tovább indultunk, egyre több sziklát is láthatunk a szurdok két oldalán, amelyekben több kisebb barlang is van. A térkép szerint az egyik Sobri Jóska nevét viseli, de a barlangot nem találtuk meg végül.

A szurdokból hamarosan kiértünk, amit egy a "bejárathoz" hasonló kapu jelzett. Az út egy elhagyatott épület, az ún. Varjúvárnál éri el a műutat, a kék jelzés pedig az épület sarkánál élesen jobbra kanyarodva fordul visszafelé, és enyhén felfelé. A kék jelzésről balra letérve a piros jelzést követve jutunk vissza Bodajkra.