Pilisi minitúra minikkel és egy kis szemétszedéssel

Újabb hétvége közeledik és újabb túratervek szövődnek. Ezúttal nem mentünk a világ végére, "csak" a Pilisbe. Ajánlom mindenkinek! A természetben járni igazi kikapcsolódás és feltöltődés, pláne így tavasszal.

Pilisszentkereszt előtt a Dera-patak mentén, a Szurdok tanösvényt néztük ki (részben). A szurdok bejáratánál nagy parkoló és egy csomó bográcsozó hely van, innen indul a patak mentén felfelé a turistaút (kék sáv). A patak felett rengetek fa híd van, nagyon szép és izgalmas az út akár a hidakon, akár a sziklákon mászkál is az ember. A gyerekek igazi sziklamászást adtak elő a köveken.

Kb. 1,5-2 km után beértünk Pilisszentkeresztre. Itt akár vissza is lehet fordulni egy repetáért, akinek ez nagyon bejött. (Nem meredek, nem olyan mint a Rám-szakadék,  mindkét irányban jól járható! ) Mi továbbindultunk a Szent-kút felé, ami egy emelkedős, de nem hosszú szakasz, a végén pedig ott a kút, azaz a forrás! Itt pihentünk, kulacsot töltöttünk és a kék kereszt jelzésen visszacsorogtunk a parkolóba.

A túra nem volt 5 km sem, így tényleg bárki bátran nekivághat, és az a frankó benne, hogy az eleje a legjobb ;) így aki inkább visszafordulna, az sem marad le semmiről.