"Restart" - irány a Hárs-hegy

Kilátómániásoknak kötelező

Van az úgy, hogy ki akarsz szabadulni a zöldbe, de úgy igazán, viszont csak egy fél napod van, mert péntek este még foci edzésre viszed a nagyobbat, szombat du. egy már 100 éve lebeszélt program vár apára/anyára, vasárnap pedig jönnek a mamáék, mert névnapja volt a kicsinek. De te akkor is mennél... és nem ér rá egy hét múlva...

Na valahogy így álltunk, amikor kitaláltuk, hogy ugorjunk el a Budai-hegységben, egész pontosan a Hárs-hegyre. Közel van, könnyen elérhető, de mégis igazi hegy, erdő és túraösvény vár. Újabban elég sok kilátó épült a főváros környékén, ami a kisgyerekes kirándulóknak nagyon szuper célpontot jelenthet. Látványos, fel lehet rá mászni, körbenézni és aztán piknikezni egy jót a közelében. A közelsége ellenére pedig simán hozza azt az igazi túra-érzést...

A nagy-hárs-hegyi Kaán Károly kilátót (lásd a képen) néztük ki a Szépjuhásznétól indulva. Rövid, árnyas és igazán gyerekbarát útnak nézett ki már a térképen is. :)

Egyenesen felfelé a sárga jelzésen a kilátó kb.750m. Az út lassan emelkedik, de árnyékos és tényleg nagyon rövid. A kavicsmaniás gyerekek előnyben vannak, lehet gyűjtögetni, hogy aztán 100m-rel arrább kis halmot rakjunk belőle. Vagy nagyjából bármit, ami azt eredményezi, hogy nem visszük haza a hegyet. Fentről szép kilátás nyílik körbe, és jót lehet pihenni mellette, vagy akár kicsit visszasétálva egy kis tisztáson első osztályú panorámával.

Mivel ez oda-vissza nagyon kis rövid túrának tűnt, így hozzácsaptuk a kis-hárs-hegyi Makovecz kilátót is, ami tovább (jobbra) a sárga jelzésen,majd a legvégén a sárga háromszöget követve érhető el. A kilátó kicsi, aranyos, olyan igazi Makovecz-es, és fentről szuper panorámát nyújt. A két kilátó kb.800m-re van egymástól.

Innen visszafelé mi tettünk egy kört a Nagy-Hárs-hegy felett a zöld karika jelzésen, csakhogy legyen km a lábunkban és jobban essen az ebéd. 5,5km lett a túra, nagyon kényelmes tempóban, amiből a 2 évesem is legyalogolt jó párat.

A Szépjuhászné büfében, igazi retróhangulatban ebédeltünk és alvás időre haza is értünk. Nagyon jó kis félnapos túra volt, igazán feltöltötte a családot, próbáljátok ki!

Ha ti is tudtok hasonló célpontokat, osszátok meg velünk!